dissabte, de desembre 16, 2006

Air Madrid

Air Madrid suspèn la seva activitat.
El Ministeri de Foment, és a dir tu i jo, ha anunciat que es gastarà 5 milions d'euros per llogar avions i permetre als passatgers afectats (els que tenien bitllets d'avui en endavant) fer el seu trajecte.
Una autèntica barbaritat. Quan tu compres un bitllet d'anada i tornada de Buenos Aires per 350 euros ja has de saber que no tens les mateixes garanties que si compres un bitllet de primera classe amb Iberia o British Airways que te'n costa 2.000.
Hi ha bitllets que ofereixen unes garanties, d'altres que n'ofereixen menys i d'altres pràcticament cap; tu calcules el risc i en funció d'aquest i dels preus de cada opció prens la teva decisió. Com en qualsevol altre producte. Si compres un cotxe de segona mà per 500 euros, amb tots els tràmits legals requerits, i després no funciona, creus que l'Estat te'n pagarà un de nou?
Si vols pots emprendre accions legals contra qui te l'ha venut, o contra Air Madrid en aquest cas, però de cap manera l'Estat ha de finançar les conseqüències de les teves decisions de consum arriscades, em sembla a mi.
Quan compres un bitllet se t'ofereix la possibilitat de contractar una assegurança per incidències de qualsevol tipus, que lògicament has de pagar, com qualsevol assegurança. Entre els possibles esdeviments hi ha el cessament de l'activitat de la companyia. Quan compres un bitllet de British Airways la probabilitat que això es doni és neglible: no compris l'assegurança, no val la pena. Amb companyies de menys entitat és més fàcil que es doni, és un risc que assumeixes i si et sembla que val la pena contracta't una assegurança, que no és altra cosa que vendre el teu risc a un altre. Si no ho fas és que prefereixes assumir-lo tu, aquest risc, i el que no val és que després vingui papà-Estat i li pagui la gracieta al nen.
Responsabilitat individual, que ja som grandets.

4 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Estic completament d'acord en el fet que no hagi de ser l'Estat qui cobreixi les despeses d'una empresa que fa fallida, que per algun motiu és privada. També és cert que l'usuari ha de ser conscient dels riscos que comporta comprar en una o altra companyies i que ha de saber quines garanties li ofereix cadascuna.
No obstant, posant-me a la pell de l'usuari, em sembla bé per a ell que l'Estat cobreixi aquesta despesa. Vull dir que crec que no hauria de ser la manera de funcionar, però que l'usuari (que al cap i a la fi no en té cap culpa) agrairà molt poder marxar de vacances i estalviar-se tots els problemes que d'altra manera tindria.

1:38 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Molt béeee Nausica, anem progressant!

1:46 a. m.  
Blogger El Director ha dit...

Jo si fos usuari també estaria encantat...però això no treu que sigui injust, és clar!

2:31 a. m.  
Blogger Fr ha dit...

El més increible és que quan ja era del domini public que la companyia perdria la llicència (la darrera semana) milers de persones s'han deixat els estalvis en compres de bitllets. Si l'Estat els indemnitza ara, a més de ser injust, com ja ha explicat perfectament el Jordi, es que no aprendran mai.....

8:41 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici