dimecres, de desembre 13, 2006

Nova secció: 'Què pensa M.G. de...'

Per agafar idees sobre com parlar d' una cosa de la qual no entenc ni un borrall, he pensat que seria una bona idea visitar els articles sobre economia amb què el nostre amic, en Marçal Girbau, tot un mite en cercles liberals, ens obsequia periòdicament. Ell mateix els recomana, sense complexos.
'Digueu-me, senyors liberals, argumenteu-me d'on cony surten els diners. Si em sabeu dir el secret de la famosa frase "els diners creixen", us prometo que us llegiré d'una altra manera.'
Molt amable, Marçal. Jo, fidel a la teva escola de pensament, menysprearé els físics teòrics (els partidaris de la teoria de cordes, s'entén) fins que no m'expliquin què cony, sobretot cony, és la teoria de cordes. No hi ha dret.

Dit això ens recomanava un article seu al respecte. Els dos referents intel·lectuals d'aquest simpàtic líder de l'Esquerra Verda semblen ser la dona de John Stuart Mill i...Marçal Girbau.

Parlant amb amics liberals, hem convingut que aquests articles són un exemple fantàstic del munt de bestieses que la gent acostuma a creure's quan no entén absolutament res del funcionament d'una economia de mercat.
Pel seu altíssim valor pedagògic hem cregut oportú iniciar una nova sèrie d'articles aquí, a l'Estable, que portaran per títol: "Què pensa M. G. de...". S'ha de reconèixer que el nano s'expressa amb correcció, cosa que facilita en gran manera la comprensió dels seus textos (a diferència de la majoria dels seus correligionaris). No és res personal, lògicament, sinó un intent de radiografiar l'analfabetisme econòmic a què ens hem d'enfrontar cada dia.
En la línia de la savia tradició medieval d'exposar a l'escarni públic, fent ús de les cèlebres picotes, a determinats individus, iniciaré el col·loqui amb un resum de l'article (per no cansar l'audiència amb les filigranes que el noi té a bé d'oferir-nos) i una breu flagel·lació dialèctica del mateix. Acte seguit tothom serà lliure d'acarnissar-se amb l'encadenament de bestieses que acostuma a incloure-hi. Si voleu podeu portar els nens perquè ho presenciïn, d'acord amb l'encara més savia tradició de l'Oest de donar una bufetada a l'infant tan bon punt es penjava un malfactor, perquè se'n recordés tota la vida.
La primera sessió, el diumenge. Un gran dia per aquestes saludables activitats familiars.
Fins aleshores, camarada Girbau, no perdré més el temps contestant els teus articles i comentaris.

10 comentaris:

Blogger Marçal Girbau ha dit...

Será un plaer i una autèntica letícia assistir al vostre espectacle. I, ves per on, gratuït!!

Aprofito per donar-vos més feina: tu dius que el sistema capitalista és la sí­ntesi de la capacitat humana per progressar. Aleshores, jo dic: si és tan increïblement eficient, per què carai necessiteu un Estat, que garanteixi la propietat privada, la policia i la justícia???

7:59 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

serà accent obert, maco

8:22 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Messieur Girbau,

La gran majoria de neoliberals salvatges defensen l'existència d'un estat, precisament per garantitzar la llibertat que tant ens agrada.
No intentis posar en contra nostra una cosa que nosaltres sempre hem defensat.

I respecte a la creació dels diners, no arribo a compendre què és el vols que t'expliquem. Quin és el problema: que no entens com es crea la riquesa o que no et creus que la riquesa es crei?

8:42 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

*La gran majoria de "neoliberals salvatges" DEFENSEM

8:44 p. m.  
Blogger Ferran Caballero ha dit...

perdonin que m'hi fiqui però tinc la ferma convicció, i així em permeto el luxe de fer-ho constar, que neoliberals i salvatges són dos termes radicalment oposats

10:10 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Sr Director, el saludo amb menyspreu. Menys elegancia que la que ha tingut per carregar contra en "M .G.", però el mateix sentiment de nosa.

Sr Director, el despedeixo amb menyspreu. Menys elegancia que la que ha tingut contra en "M. G.", però si el mateix sentiment de nosa.

I ara, amb més originalitat.

10:51 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

M'encanta això d'exposar els imbècils a la plaça pública. Jo vindré a l'acte de diumenge.

11:30 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Jordi... creix. No es pas el liberalisme el creus que a la gent molesta de tu, sino el teu comportament pueril, i el teu poc respecte. Una cosa es defensar les idees i una de ben diferent insultar sense motiu.

De tota manera no cal que perdem més el temps (ni tu amb mi, ni jo amb tu). Espero que d'aquí un temps maduris i puguis mantenir un debat d'una forma més adulta, com fan molts altres liberals amb els quals es molt més agradable discutir.

11:46 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

Jordi: "Una cosa és defensar les idees i una de ben diferent insultar sense motiu". Hi estic d'acord. No sé si contribueix massa a un debat educat menysprear explícitament els coneixements filosòfics i lingüístics de l'interlocutor abans de començar. El senyor Girbau va entrar aquí amb menyspreu i discplicència. Pretenent ensenyar-nos a llegir i escriure. Doncs bé, no em demanis que debati res com un adult amb algú que em tracta d'analfabet només començar. El meu sentit de la justícia em diu que aquest noi tan espavilat mereix una petita i humil lliçó, que amb molt de gust li donarem i sense cobrar, com comenta ell.

12:55 a. m.  
Blogger Guillem Casas ha dit...

El que fas va en contra d'allò que sempre dic jo de "Ser senyor".

Tornar amb la mateixa moneda no va amb mí, però tu veruras.

Veig més "senyorial" contestar amb una colla d'arguments que callin al tal Girbau, si és que realment cal fer-ho (reconec que no se si el que ha dit son bajanades o no perquè no m'he molestat a llegir-les).

Així doncs, jo sí que contestaria, però comme vous voulez Mr. de la Torre!

3:28 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici