dilluns, de desembre 18, 2006

TGV

Avui arriba el TGV a Tarragona. A 12 quilòmetres de Tarragona per ser més exactes. L'estació, batejada amb el nom de "Camp de Tarragona", l'han acabat construint al terme municipal de La Secuita després d'anys de negociacions entre Foment, Generalitat i Ajuntaments de la zona.
A diferència de l'avió, que uneix aeroports, normalment a distàncies considerables del centre de la ciutat, tenia entès que l'objectiu del TGV era unir grans nuclis urbans, repeteixo, NUCLIS urbans, amb el mínim temps possible. La gràcia d'aquest tren és precisament que t'havia de permetre, si per exemple sorties de Madrid, ser a l'estació d'Atocha (al centre) deu minuts abans de la sortida del tren i arribar, tres hores escasses més tard, al bell mig de Tarragona.
Existeix a Espanya aquesta dèria de negociar amb els alcaldes dels pobles i arribar a uns absurds consensos, equilibris de poder entre els diferents nivells de l'Estat, que acaben entorpint les grans decisions del país per satisfer els microinteressos d'una colla de polítics locals que no hi acostumen a veure més enllà del nas. Quan no requalifiquen terrenys o subhasten sòl públic per finançar-se (per finançar les despeses de l'Ajuntament, sent optimistes). El tema dels ajuntaments espanyols és tot un univers d'ineptitud, en el millor dels casos.
El cas és que avui arriba el TGV al bell mig del camp i no hi ha connexió ferroviària ni amb Tarragona capital ni amb cap dels pobles de la costa Daurada, que previsiblement seran els destins principals dels usuaris del tren. Per no haver-hi, avui no hi ha ni autobusos. Per retards en l'adjudicació del servei fins d'aquí un parell de dies no començarà a funcionar una línia de busos de la companyia Alsa que unirà l'estació amb Tarragona i altres municipis de la zona. Només taxis i cotxes particulars. Sempre queda l'opció de caminar, sinó: 2 hores 50 minuts de tren i 2 hores i mitja més caminant per arribar a una reunió a la plaça Imperial Tàrraco.
Benvinguts a l'Europa del segle XXI.
Update: sobre el tema de la proximitat en la presa de decisions públiques, recomano això.

19 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Quin fàstig de gent

11:59 a. m.  
Blogger Fr ha dit...

Quan està en joc l'interés públic, el consens (o equilibre ineficient) s'acosta molt a la corrupció.

1:20 p. m.  
Blogger Pedro ha dit...

Osti Jordi, no tots els mals del món són culpa de les esquerres i la gestió pública.
El centralisme espanyol, el jacobinisme vomitiu i el nacionalisme ignorant del senyor Zapatero són causants d'aquest mal i d'altres, com el desastre d'el Prat d'aquest estiu.
Et recomano la lectura de l'últim llibre de Ramon Tremosa.

4:12 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

pedro, dius moltes vajanades

4:26 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

El centralisme segur que ens perjudica però em temo que amb l'assumpte de la ubicació absurda de l'estació del TGV hi té més a veure l'equilibri entre les demandes de diversos ajuntaments de la zona (Tarragona, Reus i els municipis per on passa la línia) que no pas el jacobinisme del govern central.

4:31 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Per primera vegada, estic d'acord amb tu.

7:21 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

No ho sé, jo només sé que per enèssima vegada tot és culpa dels neardentals espanyols pudents i casposos que si alguna cosa saben fer tan sols és perjudicar-nos,i és que a Catalunya sempre som els dats pel cul. Potser quan rribi el TGV a Barcelona ja m'hauran nacut canes i tot.

10:20 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

eduard, és trist que un neandertal t'estigui tot el dia donant pel cul

10:43 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Serà per que el neandertal es més llest que l'eduard.

12:14 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

No. Això que dius no és del tot cert.Quan estàs acostumat a agafar el pont aeri cada setmana per anar a Madrid aquesta cosa del TGV/AVE t'és ben igual. L'agafés a les 9 i a les 12 ets en ple centre de Madrid ja que de l'aeroport fins al centre hi ha un tren. Doncs bé, això mateix passa amb l'AVE. Arribes al Camp de Tarragona i agafes un tren fins el centre de Tarragona. (així de fàcil)

9:41 a. m.  
Blogger Guillem Casas ha dit...

Aquest no és problema de ser d'esquerres o de dretes. És problema d'Espanya.

3:04 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Déu meu, quin fàstic de indepes, ara començareu amb la cantarella de que si ens expolien... les autopiestes per aquí, les autopistes per allà... som pais oprimit... Això ja cansa més que els tòpics repetits una i altra vegada de l'esquerra rància.

4:22 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

No hi ha cap tren que vagi de l'estació de l'Ave fins al centre de Tarragona. (pel Jo).

4:27 p. m.  
Blogger Guillem Casas ha dit...

Per a l'últim anònim.

Mira noi (o noia ja que com que no goses posar ni un trist nom no ho puc saber), a mí els que em cansn son els tipus com tu.

Si vols ens posem a discutir sobre els punts en que Espanya perjudica el meu país. Sí, sí, què "indepe" que soc, eh?

Indepe, quin diminutiu més ridícul. La pròxima vegada, a part de nombrar-me (nombrar-nos) com al que som: independentistes, fes-me el favor de no ficar-hi la paraula "fàstic" al davant, ja que de moment aquí, a l'Estable, ens intentem respectar al màxim (fins que un per el respecte a l'altre, òbviament).

Així que, més que dir-me que les autopistes són un tòpic, la propera vegada que viatgis a Andalusia (ja que gent com tu ho deu fer sovint) agafes un paper i un boli i calcules el que pagues a Catalunya i el que pagues a Espanya. Fes una proporció €/Km i després en parlem.

Però saps quin és el problema, xato/a? Que a mi, les autopiestes me la bufen força. Tenim tants problemes els catalans per culpa d'Espanya que aixó passa a ser una minuciesa.

Així doncs, comença a donar-me algun tipus d'argument o sinó val més que callis que no estic per perdre el temps.

5:46 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

i el dèficit de divuit mil milions d'euros que es pronostica per akest 2006? i els vint anys endarrerits en infraestructures? i l' obstrucció que reben les seves emprses pq creixin per sobre les nostres ?el gravíssim dèficit fiscal català d'entre el 8% i el 10% del PIB no té parangó a la Unió Europea i ja fa tres segles que dura. Nosaltres els que de debò estem desacomplexats i diem sense ambuts (en aquest cas nomes en els calers) tot el que ens donen pel cul i ki som sempre tenim la culpa i sempre som els primos no? no serà el complexe d'inferioritat que tenen alguns o més aviat autoodi? ah i per ser independentista no cal ser comunista ni d'esquerres ja que un país s'ha d'independitzat tot sencer no només els d'esquerres han de prendre conciència nacional

9:21 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Completament d'acord amb tu Jordi, és més, he fet un article molt semblant al meu blog (http://kim-i.blogspot.com/) on criminalitzo les poques idees que tenen els governants actuals en totes les infraestructures que falten i que estan en obres al nostre país, Enorabona per l'article!!!!

12:33 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

A vere Guim, t'informo de que existeix una cosa que es diu funció redistributiva de l'Estat. Jo sempre hi estat molt en contra, però tu que ets tant d'esquerres no se de què et queixes.

Em fa molta gràcia com espereu a la mínima oportunitat per treure la llarga parrafada del percentatge del PIB i l'expoli fiscal.

1:57 p. m.  
Blogger Ramon Armengol ha dit...

El problema de les autopistes es una herencia del senyor Pujol, aquell que representa que estima tant el país

8:40 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

Aaah! Podries desenvolupar una mica més aquesta teoria?

8:44 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici