dissabte, d’agost 25, 2007

Més pena de mort

Algun lector m'envia un mail decebut per la meva oposició a la pena de mort. Em comparen amb els progres europeus que posen el crit al cel cada vegada que a una presó texana enverinen algú per ordre de l'Estat. Encara estic de vacances i no tinc ganes d'explicar en profunditat tota la meva posició respecte la pena de mort. Aviat ho faré, no en dubtin.
De moment, però, i per respondre a l'insult que suposa la comparació amb els progres (i a sobre europeus, amb l'hipocresia extra que suposa aquesta combinació), no em puc estalviar una reflexió:
Em sembla a mi que l'oposició de la majoria d'europeus a la pena de mort té més a veure amb la necessitat de tenir opinió (en el sentit d'inevitabilitat de què parlava el Ferran l'altre dia) que amb una reflexió profunda i rigorosa que la justifiqui. En aquest sentit, és possible que el suport de què la pena de mort gaudeix, per exemple, a Texas, passés amb més èxit un test de fonamentació que no pas l'oposició primitiva i generalment irreflexiva de tots aquests europeus que des de la seva superioritat moral s'enfoten dels bestiotes ianquis que executen assassins. Diguéssim que l'encerten per casualitat. Recorda aquell que, a l'escola, fa totes les operacions malament i acaba, de tant en tant, amb el resultat correcte. Pur atzar.

1 comentaris:

Blogger Ozzy ha dit...

Doncs tens bastanta raó. Encara recordo, quan començava la carrera, com la professora Neus Torbisco va rebutjar la pena de mort des del punt de vista de l'Estat Liberal: no havia sentit mai un argument tan consistent contra aquesta mesura.

10:38 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici