dimecres, d’octubre 24, 2007

Més racisme

Un votant va agredir una noia l'altre dia als Ferrocarrils. Tothom ressalta el fet que la noia té nacionalitat equatoriana; però què més hi fa? I el pitjor de tot és que es veu que la llei preveu penes més dures per una agressió racista que per una agressió no racista. Vaja, que si no ho entenc malament, és penalment més greu pegar a una ciutadana de l'Equador que a una ciutadana del Regne Unit (a no ser, suposo, que sigui negra). I tot allò de la igualtat davant la llei, etc? Imposar penes més dures per un mateix comportament en funció de la raça de la víctima equival a imposar una sanció neta al fet de ser racista, a un simple estat psicològic, l'hostilitat cap a una raça. La sanció per l'agressió més la sanció per ser tan mala persona, no? Absurd. A mi sempre m'havien ensenyat que "el pensament no delinqueix". Em sembla que jo tinc dret a tenir preferències definides sobre el conjunt de races (ser racista si volen) sempre que les meves preferències (tan perverses com vulguin) no lesionin els drets de ningú; i en cas que els lesionin, (per exemple, que un dia li foti una pallissa a un negre) doncs la sanció hauria de ser per aquest fet, per la pallissa, i no per les meves preferències psicològiques perverses. Pensin que si ser mala persona fos delicte els sociates no podrien ni presentar llistes electorals.
Una consideració lateral: prova que l'Estat fracassa a l'hora d'impartir justícia (jo sempre he dit que no és la seva feina) és que al votant que comentàvem, aquest noi que anava borratxo, és possible que no li passi gran cosa. La meva idea de justícia (bastant senzilla) contempla com a resposta òptima a l'actuació d'aquest individu (en termes d'estricta justícia) que li rebentin la cara. Que algú m'expliqui a quina idea de justícia respon (repteixo: justícia, no em vinguin amb altres consideracions d'ordre, etc) que d'aquí uns quants mesos el condemnin a uns alguns caps de setmana d'arrest domiciliari. I lògicament que no vull que l'Estat li trenqui la cara, el que vull dir és que l'Estat s'encarrega de garantir un ordre social que pot estar inspirat en algunes idees de justícia social, sí, però que no és cert que imparteixi justícia en casos concrets.

4 comentaris:

Blogger Xevi ha dit...

Totalment d'acord (anava a escriure sobre el mateix però he passat abans pel teu blog i te m'has avançat!!!)

Si ve una banda de lating kings i em trenquen la cara no serà racisme. Si una colla d'autòctons trenca la cara a un latin king llavors sí... La correcció política dels multi-cultis és així. De fet, del fet que uns latink kings em trenquessin la cara els multicultis en dirien "xoc de cultures" xDDDDDD

1:13 p. m.  
Blogger Moré ha dit...

na noia en un tren

http://guiadeperplexos.blogspot.com/2007/10/una-noia-en-un-tren.html

2:07 p. m.  
Blogger Daniel Vicente Carrillo ha dit...

Molt ben argumentat, però l'agreujant per racisme té una raó de ser: els racistes són un bloc ideològic i acostumen a actuar de forma organitzada. No sembla fora de lloc, doncs, que l'Estat els persegueixi ideològicament com si es tractessin d'una banda (sovint ho són).

11:38 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Possiblement d'acord en una mínima mesura. De fet, a mi em molesta més la "violència de gènere" (es veu que els bolígrafs maltracten les taules). Trobo extremament estúpid tractar les dones com figures de porcellana (resulta més greu apallissar a una dona que a un home? per què?). I el pitjor és que el feminisme ha passat d'ésser un moviment per la igualtat a una sobreprotecció massiva, denigrant en la majoria de casos.

6:45 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici