dissabte, de febrer 10, 2007

Excessos

'Nader's leadership of that reform era, in which public interest legislation restrained the excesses of capitalism, lasted barely a decade.
Els excessos del capitalisme? El que hi ha són individus, individus egoístes, si em permeten el judici merament analític; individus amb mala llet, molta mala llet. Això que diré ara millor que no ho llegeixi la canalla ni els pacifistes: hi ha gent dolenta. Però no ho diguin a ningú. És possible que tots ho siguem més del que ens pensem i confessem, però per mandra o per por la majoria no exercim com a fills de puta a temps complet.
S'imaginen que després d'un accident d'avió (posem un aparell que s'estavella víctima de les condicions meteorològiques i, és clar, la gravetat) s'impulsa nova legislació d'interès públic per fer els avions més segurs i contenir així els excessos de la física? O pensar en la regulació sanitària com una contenció contra els excessos de la biologia? Cap diàri seriós (i El País tampoc) no gosaria titular així, fora del 28 de desembre.
Si una empresa ven productes que posen en perill la vida del consumidor sense advertir-lo, com era el cas d'alguns vehicles de la General Motors als seixanta (i d'aquí la història del tal Ralph Nader) és trampa dir que estem davant dels excessos del capitalisme.... el que estem davant és d'una colla de fills de puta; encara que, en abstracte, és possible que no gaire més que tu i jo. I sinó ja m'ho explicaràs quan enlloc de resoldre llistes de problemes setmanals dirigeixis la General Motors.

6 comentaris:

Blogger Julio ha dit...

No sé que fa l'Estat coaccionant la llibertat del pobre productor de pastissos caducats de produir pastissos caducats.

11:56 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Em sap greu contradir-te, però en el món aeronàutic es legisla en funció dels accidents. I hi ha organismes encarregats d'estudiar aquests accidents i incidents ja siguin causats per la física, els pilots, l'administració, la reglamentació o la producció. A Espanya hi ha el CIAIAC, a França el BEA i als teus estimats Estats Units, ho fa la NTSB.
És una llàstima, perque aquests detalls són els que fan pensar, quantes coses em deu colar en la resta de posts?
nets

2:16 a. m.  
Blogger El Director ha dit...

Estimada Preem Palmer, estic segur que et dec colar un munt de coses a tots els posts, com bé dius no t'ho pots ni imaginar. Del post d'avui, per exemple, gosaria afirmar, pel que dedueixo del teu informadíssim comentari, que no has entès res de res: jo he dit que seria absurd parlar dels excessos de la física per justificar la regulació aeronàutica i NO he dit, repeteixo NO he dit, que NO existeixi aquesta regulació. Ho entens ara? Espero que no treballis al sector aeronàutic, i si és així fes-m'ho saber per tornar al bell costum del vaixell, vista la teva sagacitat.
Bona nit guapa.

8:52 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Gràcies per admetre que dius mentides (a no ser que et dediquis a colar veritats).
Que jo sàpiga, tothom està informat de que hi ha una regulació, el que estem discutint és si prové dels excessos de la física o no. Per això hauries de llegir algun dels documents dels organismes que et vaig dir per veure que hi ha moltes causes com excés de càrrega, o de fenòmens atmosfèrics. Excés vol dir fora del normal i per tant no previsible.
Per la teva informació (que sembla que te'n falta), et diré que no estic en el sector aeri si això et deixa més tranquil. El que passa és que jo no ho he après tot a l'escola.
Fora de la discussió, Preem és masculí, així que lo de "estimada" no quadra gaire. M'agrada com a pseudònim perque és un personatge d'una novel·la.
Apa, maco

5:21 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

Mira Preem maco...és cansat haver d'explicar cinquanta vegades el mateix, però com que tinc molta paciència ho faré igualment. Ja m'adono que ets més aviat justet, però això no et fa ni millor ni pitjor, no et preocupis (o almenys això et devien dir a l'escola): El que dic jo és que és absurd parlar dels excessos del capitalisme en sí. Com ho és parlar dels excessos de la física (em segueixes? si no digue-ho i parem). El que hi ha és gent a qui no li importa fer cotxes poc segurs i posar-nos en perill(fills de puta, en deveu dir al pati del cole) com hi ha la llei de la gravetat o els huracans, però això no té res a veure amb el capitalisme o la socialdemocràcia, no són excessos del capitalisme, són coses mal fetes per individus(espero que amb aquest llenguatge de pre-escolar em puguis seguir i no hagi de tornar-hi).

2:58 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

"Mira Preem maco...és cansat haver d'explicar cinquanta vegades el mateix, però com que tinc molta paciència ho faré igualment."
Et repeteixes perque no respons al que et dic sinó que insisteixes en allò que ja havies dit.
"Ja m'adono que ets més aviat justet, però això no et fa ni millor ni pitjor, no et preocupis (o almenys això et devien dir a l'escola):"
Jo mai t'he faltat.
"El que dic jo és que és absurd parlar dels excessos del capitalisme en sí. Com ho és parlar dels excessos de la física (em segueixes? si no digue-ho i parem)."
Ja pots parar, on he parlat jo d'absurditat? No és això el que et discuteixo, però tu a la teva.
"El que hi ha és gent a qui no li importa fer cotxes poc segurs i posar-nos en perill(fills de puta, en deveu dir al pati del cole) com hi ha la llei de la gravetat o els huracans, però això no té res a veure amb el capitalisme o la socialdemocràcia, no són excessos del capitalisme, són coses mal fetes per individus(espero que amb aquest llenguatge de pre-escolar em puguis seguir i no hagi de tornar-hi)."
Això torna a ser el primer post. Et penses que no sé tornar enrere i llegir?
Adéu, maca

5:10 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici