dilluns, de novembre 13, 2006

Crim i càstig

Encetava ahir Crim i càstig de Dostoievski amb el cofoisme que acompanya tot inici de lectura d'un gran clàssic de la literatura universal. Convençut que sóc a temps de combatre l'angoixa per tot allò que em queda per llegir, avanço amb la màxima concentració, conscient de la importància del moment.
Una estona més tard, cansat, decideixo consultar què en diu el mestre Pla, honest conseller en assumptes literaris, del novel·lista rus. M'aixeco amb les dificultats lògiques derivades del sobrepès cultural que de ben segur porto des que m'he embarcat en un projecte tan ambiciós i agafo del prestatge el 'Diccionari Pla de literatura' , una compilació alfabètica a càrrec de Valentí Puig de les valoracions literàries que Josep Pla va deixar escrites:


'DOSTOIEVSKI, FIÒDOR MIKHÀILOVITX (Moscou, 1821- St. Petersburg, 1881)

Per favor, no llegeixin mai Dostoievski. Mai, mai. '

2 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

Parlant de llibres...

6:06 p. m.  
Blogger Guillem Casas ha dit...

Home, Crim i Càstig és un llibre per a ments descol·locades, certament.

També et diré, que jo li vaig agafar el "gustillu". Debia ser l'adolescència...

Ara bé, mai més he llegit res de l'amic Fiòdor.

11:04 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici