dilluns, de febrer 16, 2009

Més Wilders

Un parell de coses que m'atreveixo a dir en defensa dels qui, en nom de la llibertat d'expressió, creiem en el dret de Wilders d'entrar al Regne Unit a ensenyar el seu documental a la Cambra dels Lords:
1. No crec que la llibertat d'expressió hagi de ser un dret reconegut només a qui el defensa. Igual que a mi m'atenen a l'ambulatori de la seguretat social, pensi el que pensi de la sanitat pública i del cobrament d'impostos. I suposo que qui s'oposa a la tortura de terroristes no deu creure que el respecte al dret a la integritat física o a la vida tingui gaire a veure amb la teva opinió sobre aquest dret.
M'agradaria, evidentment, que el govern, com potser fa el Foreign Office amb el Geert, fes seva la meva lògica i acabés amb la sanitat pública, sempre i quan, evidentment, la fes seva per a tothom i no només per als ultraliberals salvatges. Però em sembla que el govern té altres plans i està bé (o en tot cas no se m'acut una alternativa millor) que els executi sempre que respecti tots els procediments. Vull dir que si el Geert vol prohibir l'Alcorà, doncs molt bé, que ho digui i ja en parlarem, sempre seguint els procediments, però no crec que un govern democràtic es pugui permetre jugar a "fer-te provar la teva medecina" d'aquesta manera tan barroera.
2. Dit això, tampoc no crec que sigui equivalent l'amenaça que el Geert al·lega que suposa l'Alcorà, que incita directament a assassinar infidels, és a dir, una exhortació a "pertorbar la seguretat pública" i l'amenaça de segon ordre, per reacció, que suposa ofendre, molestar als musulmans. Que jo sàpiga en Geert no demana que s'assassini a ningú per creure o no creure en alguna cosa. L'Alcorà, diuen alguns, sí. Si alguns musulmans, veient el vídeo, decideixen cremar una Ambaixada, doncs sí, és un problema ben gros, però no és el mateix. Això sí, no perdo l'esperança que almenys servirà perquè alguns deixin de veure d'una vegada la fam com a causa del terrorisme islàmic.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici