dilluns, de maig 11, 2009

Foix, l'economista

"Aquella filosofía [la de Margaret Thatcher i Ronald Reagan] rompía con la hegemonía del laborismo desbordado por los sindicatos, pero introducía unas actitudes ultra liberales que nos han conducido a la presente crisis."
Lluís Foix.
Si el senyor Foix és capaç d'aportar alguna evidència empírica que confirmi la seva hipòtesi haurà resolt una de les grans preguntes que mira de respondre la ciència econòmica: per què de tant en tant la producció deixa de créixer i fins i tot cau?
Fins que ha arribat el senyor Foix i la seva aportació innovadora es parlava de coses com les rigideses de preus, la demanda agregada o les fluctuacions tecnològiques. Hi havia (i pels que no han llegit el seu article suposo que continua havent-hi) un debat intens i, per mi, profundament avorrit, sobre aquestes curioses fluctuacions periòdiques de la producció ple de matrius enormes i tècniques economètriques d'última generació. I ara arriba aquest senyor i ens explica que la crisi d'avui és culpa d'un shock ideològic que es va produir fa exactament 30 anys. Home, Lluís, vols dir que tot era tan senzill? Perquè a veure, Foix, això d'adelgazamiento del Estado que diu que explica les desgràcies modernes...sí que és veritat que durant el mandat de la Thatcher el tamany de l'Estat britànic es va reduir (de 43% del PIB a 36%), però el 1990 ella va plegar i els governs que s'han succeït durant els últims 20 anys (sobretot laboristes) han portat la dimensió del govern una altra vegada als nivells previs a l'irrupció de la Dama de Ferro. De fet, el 2008 la proporció de despesa pública sobre el PIB del Regne Unit era del 41%, exactament igual que el 1970 i 6 punts per sobre del nivell de 1960!
Una altra cosa, Lluís, és la teva preocupació per les desigualtats que diuen uns economistes de la LSE que assoten el Regne Unit des dels temps de la tieta Margaret. Potser sí i ja saben que a mi m'importa encara menys que els resultats de les eleccions europees, això de la desigualtat de renda, però convé evitar la temptació de cosir tots els problemes del món en un gran drap intel·lectual impossible de fotre a la rentadora. És molt feixuc. I poc higiènic.

18 comentaris:

Blogger Juli Surell ha dit...

Només dues coses:
1/ Hauries de posar un enllaç amb l'article, sino els imbècils no sabem de què estàs parlant.

2/ Com és que tutejes al sr. Foix. Que el coneixes?

2:51 p. m.  
Blogger Francesc Rodríguez ha dit...

Enllaço l'article de l'"economista" Foix: http://espaicritic.blogspot.com/2009/05/la-revolucion-de-thatcher-de-lluis-foix.html
Per cert, Jordi, no sabràs pas per casualitat de quin estudi de la LSE parla??
I totalment d'acord amb l'article. El senyor Foix porta temps ja amb la mateixa cançó...

3:33 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

Gràcies. Jo apostaria que és aquest:

http://www.suttontrust.com/reports/IntergenerationalMobility.pdf

Si en trobes un que s'ajusti més a la descripció, let me know!

8:49 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

Abans no s'ha penjat bé:

http://www.suttontrust.com/
reports/Intergenerational
Mobility.pdf

8:50 p. m.  
Anonymous No sostregis, home! ha dit...

"Home, Lluís, a veure, Foix..."
Ufffff... pedantet pedantet, no trobes?
Un altre Sostres, vaja.

11:35 p. m.  
Blogger Francesc Rodríguez ha dit...

Tot i que crec que es refereix al que has penjat tu (és bastant citat), hi ha un altra més recent: http://sticerd.lse.ac.uk/dps/case/cp/CASEpaper132.pdf

8:55 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

tota la raó!
aquest home es d'una formalitat mediocre insuportable...

10:14 p. m.  
Anonymous Tautólogo ha dit...

Ei Juli, com és que tuteges el De la Torre, que el coneixes?

2:17 p. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Ei, Tautólogo. Com és que tuteja el Juli. Que el coneixes?

3:27 p. m.  
Anonymous Tautólogo ha dit...

Ei anònim, com és que em parla de vostè i em tuteja a la vegada. Que té un desordre bipolar?

5:05 p. m.  
Anonymous Marx ha dit...

T'acabo de descobrir avui i em sembla que es l'ultima vegada que passaré per aqui. Si el Sostres ja es patetic, una burda copia d'ell com ets tu ja ratlla la indignitat humana. Tipic pijo que com els seus papes li han donat tot, se li en fot lo que li passi a aquests pobres desgraciats que nomes fan que demanar drets oi?? encara gracies que els hi donem feina els burgesos, deus pensar. Fas molta pena nano, i per acabar-ho d'adobar he vist que simpatitzes amb el feixista de Pinochet... Ets un imbecil de cap a peus. I no em vinguis que vaig a l'insul facil, es que a genteta com el Sostres, Sala Martin, tu,... no els puc califcar de cap altre manera.

12:45 a. m.  
Blogger Juli Surell ha dit...

Tautólogo, tutejo en De la Torre perquè em surt dels collons i perquè és més jove que jo. I perquè em surt dels collons. Igual que et tutejo a tu perquè em surt dels collons. A qui no tutejaria és als vostres tiets, pobrets, que prou pena tenen amb nebots nefasts com vosaltres.

9:03 a. m.  
Blogger El Director ha dit...

Marx, és un honor la companyia que em poses. Juli, tinc curiositat per això que dius dels nostres tiets. Per què ho dius, que els coneixes? Que tenen blog, també, i no me n'han dit res? És que no acabo d'entendre aquesta insistència amb la família com a influència intel·lectual.

4:38 p. m.  
Anonymous Engels ha dit...

Dubtós honor, directoret, dubtós honor...
A aquell pallasso cridaner només cal veure'l per televisió per adonar-se de la seva patètica condició moral.
I a tu se't flaira d'una hora lluny la clònica petulància que arrossegues.

7:14 p. m.  
Blogger Juli Surell ha dit...

Doncs, la veritat, això dels tiets ja no recordo d'on ve, però sí que recordo que vaig començar a dir-ho més com a broma que com a denúncia d'influència intel·lectual. Per les contrades on visc, això d'anomenar tiets als tios sempre ha fet molta gràcia (per no dir una altra cosa) i s'ha trobat tant de Barcelona que qui fa servir aquest mot per referir-se als germans i cunyats dels seus pares queda inmediatament tacat per l'estigma de la pixapineria. Algú de la teva claca de blocaires va fer servir la paraula algun dia i a mi em va venir de gust fer-la servir que collonar-vos. És tan senzill com això.

11:47 a. m.  
Anonymous Anònim ha dit...

Director, aquest enrenou es solucionarà en el moment en què comparteixis amb nosaltres la teva experiència professional i/o formació.

Em comprometo a deixar d'insultar-te si ens demostres que tens coneixement de tot el què parles. I no, llegir blocs per internet o veure intereconomía no es pot considerar ni experiència ni formació.

Així que digues, QUI ETS I QUÈ HAS FET A LA VIDA?

1:04 p. m.  
Blogger El Director ha dit...

No, Anònim, no va així la cosa. Aquest enrenou, que dius tu, se solucionarà de tres maneres possibles: (1) identifiqueu alguna mentida que jo hagi publicat aquí, en aquest post, per exemple, ho justifiqueu (dades) i jo admeto l'error i demano disculpes, (2) vosaltres demaneu disculpes per insultar-me i admeteu que tinc raó o bé, tercera opció i més probable, seguim fent el que fèiem fins ara, perquè a mi, francament, ja pots comprendre l'angoixa que em provoquen els vostres insults.
El meu currículum te l'enviaré el dia que m'ofereixis una feina que m'interessi.

1:16 p. m.  
Anonymous Tomeu ha dit...

En resposta a Marx i Engels que deuen ser el mateix troll.
D'on treus que simpatitza amb el Pinochet?
M'agrada l'estable, però crec que no he llegit res en suport de les dictadures per aquí. Podríes precisar?

En resposta a qui demana el curriculum..., demana-li al president de la generalitat, el molt honorable José Montilla.

1:49 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici