tag:blogger.com,1999:blog-31775574.post8696438332885873805..comments2023-11-02T10:49:10.990+01:00Comments on L'Estable: Contaminem massa?El Directorhttp://www.blogger.com/profile/16578102950388788751noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-31775574.post-27658076121885021162007-10-04T22:36:00.000+02:002007-10-04T22:36:00.000+02:00I parlant de faltes: He escrit "fales" en comptes ...I parlant de faltes: He escrit "fales" en comptes de faltesXevihttps://www.blogger.com/profile/12552318381626764333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31775574.post-29405998253711597002007-10-04T22:34:00.000+02:002007-10-04T22:34:00.000+02:001. "Que té la ciutat". Nano, no estem parlant de l...1. "Que té la ciutat". Nano, no estem parlant de la ciutat, estem parlant de les autopistes que duen a Terrassa, Sabadell, que circumvalen Barcelona, etc. No me vinguis amb la ciutat, perquè no és de Barcelona ciutat del que estic parlant.<BR/><BR/>2. Llegeix-te el meu punt 1.<BR/><BR/>3. Sabem multiplicar, però les fales tipogràfiques també s'apliquen als números.Xevihttps://www.blogger.com/profile/12552318381626764333noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31775574.post-37792793914948921492007-10-04T15:08:00.000+02:002007-10-04T15:08:00.000+02:001) Em podeu argumentar per què considereu erroni l...1) Em podeu argumentar per què considereu erroni l'estudi de la APTP amb què es demostra que cada any moren, només a barcelona, milers de persones per culpa dels alts nivells de contaminació que té la ciutat? <BR/><BR/>2) Reduir la velocitat mitjana en 20 km/h suposa rebaixar gairebé a la meitat les emissions de partícules contaminants inferiors a 10 micres. Us aconsello que us llegiu l'estudi del RACC que intenta desvirtuar el projecte del Departament de Medi Ambient, i, tot seguit, l'estudi de la APTP que respon l'estudi del RACC. Veureu si és o no efectiva la mesura<BR/><BR/>3) 5 minuts per persona en 5000 persones no són 5000 minuts, sinó 25000, no? aviam si no sabem ni multiplicar...Us en recordeu?https://www.blogger.com/profile/16887169930301478725noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-31775574.post-5048845719553130102007-10-02T10:14:00.000+02:002007-10-02T10:14:00.000+02:00Passar de 120 a 80 km/h significa reduïr 1/3 la ve...Passar de 120 a 80 km/h significa reduïr 1/3 la velocitat. A efectes pràctics és aconseguir que qualsevol lloc sigui 1/3 més lluny que fins ara. Què s'aconsegueix amb això? Que la gent (treballadors i no treballadors) hagi de perdre més temps a casa seva. Temps que podria emprar fent altres coses. Si mirem la distància que separa Bcn de Terrassa (20 km) ens dóna que si abans podíem fer el tram en 10 minuts a 120, ara l'haurem de fer en 15. Els ecomerdes diuen que 5 minuts no és res a canvi de salvar el món, però tindrien raó si no fos perquè és el sol i no els motors de combustió qui regula la temperatura terrestre, i sobretot quan el CO2 NO provoca efecte hivernacle i molt menys és contaminant. Però com que estem dirigits per fanàtics, va com va.<BR/><BR/>5 minuts per persona, sense comptar que hi ha molta gent que sempre va per sota del límit de velocitat, encara que li diguin que ha d'anar a 30 per l'autopista. <BR/><BR/>Quin és el cost d'oportunitat d'aquest temps? Han sumat els 5 minuts de temps total que es perdran al llarg del dia? Si hi passen 5.000 persones, per exemple, en un dia, seran 5.000 minuts perduts! Aquest temps podria haver estat emprat per a fer més negocis, per a consumir més, serveis o per a satisfacció o relax. 5.000 minuts perduts de manera irrecuperable. Els 80 km per hora, doncs, actuen com un impost absolutament absurd que ens causarà una pèrdua d'eficiencia irrecuperable i farà que tornem 80 anys enrere en termes de mobilitat.Xevihttps://www.blogger.com/profile/01442860364922889809noreply@blogger.com